1- İldeki kurum ve kuruluşların performansa dayalı ek ödeme uygulamalarını takip etmek ve gerektiğinde istatistikleri Bakanlığa ulaştırmak veya ulaştırılmasını sağlamak,
2- İlde memnuniyet anket çalışmalarını koordine etmek, gerektiğinde anketleri yapmak veya yaptırmak; gereği halinde yapılan anketlere ilişkin inceleme ve değerlendirme işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak üzere ''anket değerlendirme komisyonu'' oluşturmak,
3- İldeki kurumları ''hizmet kalitesi standartları'' çerçevesinde değerlendirmek; Yönerge ile belirlenen ölçüt / standartları kurum ve kuruluşlar için takip etmek ve değerlendirmek,
4- İl Sağlık Müdürü adına kurum ve kuruluşların kalite yönetimi uygulamalarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu görevini yürütmek,
5- İldeki kurum ve kuruluşlarda kalite yönetimi uygulamalarının desteklenmesi ve geliştirilmesi için çalışmalar yapmak, bu konudaki uygulamaların yaygınlaşmasını sağlamak,
6- Kalite yönetim sistemi çalışmalarına başlayacak diğer kamu sağlık kurumlarına önderlik etmek,
7- Kurum ve kuruluşlardan gelen formları incelemek, değerlendirmek ve Bakanlığa göndermek,
8- İl genelindeki kurum ve kuruluşların kalite yönetimi uygulamalarındaki gelişmelerini, bilgi ve birikimlerini paylaşmalarını sağlamak üzere toplantılar organize etmek, toplantı raporlarının tutulmasını sağlamak,
9- Görevleri dâhilinde seminer, konferans gibi etkinliklere katılmak, güncel ve mesleki yayınları izlemek ve ilgili yerlere duyurmak,
10- Başkanlıkça görevlendirilecek Değerlendiricilere gerekli desteği sağlamak ve yapılacak çalışmalara katılmak,
11- İldeki Acil Sağlık Hizmetlerini, ''112 Hizmet Kalite Standartları'' çerçevesinde değerlendirmek,
12- İldeki tüm kurum ve kuruluşların değerlendirme verilerini Kurumsal Performans ve Kalite Web Sistemine girerek başkanlığa iletmek,
13- Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi doğrultusunda oluşturulması istenen Komisyonlara katılmak,
14- ''TSM Değerlendirme Klavuzu'' doğrultusunda gerekli verileri ilgili birimlerden toplamak, analizini yapmak ve sonuçlarını tablo üzerinde Döner Sermaye Komisyonuna iletmek,
15- Bürokrasinin azaltılması ve idari basitleştirme konusunda ilgili mevzuatlar doğrultusunda çalışmaları yürütmek,
a- Sağlık Müdürlüğü Şube/Birimlerinin Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartlarının oluşturulması
b- Sağlık Grup Başkanlıkları Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartlarının oluşturulması
c- Aile Hekimleri Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartlarının oluşturulması
d- Hastane ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinin Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartlarının oluşturulması
16- Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartlarının güncelliğinin sağlanarak kurumların ve Sağlık Müdürlüğü'nün web sayfasında yayınlanmasını sağlamak,
Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartları ile ilgili tablo ve bilgileri mevzuat doğrultusunda Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığına e-posta veya resmi yazı ile göndermek.
Kamu Hizmet Envanteri bilgilerinin Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığında ''Kamu Hizmet Envanteri Veri Giriş Programına'' Sağlık Müdürlüğü veri girişlerini yapmak ve kurumlar tarafından veri girişi yapılmasını sağlamak,
Kamu Hizmet Envanteri ve Kamu Hizmet Standartları ile ilgili tablo ve bilgileri mevzuat doğrultusunda uygunluğunun kontrolü sağlamak, ''Bürokrasinin Azaltılması ve İdari Basitleştirme Çalışmaları Denetleme Formu'' doğrultusunda denetlemek,
17- Koordinatörlük bünyesinde arşiv oluşturmak.